Visvijver: Hoe Wij Nieuwe Klanten Vinden

Introductie

We gaan het hebben over onze visvijver, oftewel hoe wij nieuwe klanten vinden. In een eerdere blogpost hebben we al besproken hoe we onze klanten beschermen en waarom we hun namen niet naar buiten brengen. Vandaag willen we jullie meenemen in onze acquisitiestrategie en laten zien hoe we nieuwe klanten benaderen.

Beurzen als belangrijke acquisitiemethode

Een van de belangrijkste manieren waarop wij nieuwe klanten werven, is door het bezoeken van beurzen. Op deze beurzen kijken we goed naar de stands en de mensen die daar aanwezig zijn. We richten ons voornamelijk op middelgrote en kleinere stands in de GWW-sector, en dan waar onze specialiteit ligt: Metaalproductie. We zoeken naar bedrijven die nog niet helemaal in de volwassenheidsfase zitten, maar juist aan het begin staan van hun verhaal. Hoewel we ook interesse hebben in grote bedrijven, zijn we met name geïnteresseerd in de startende bedrijven.

Voorbeeld: TKD

Een voorbeeld van een beurs die we bezocht hebben, is de TKD (Technische Kontaktdagen). Op deze beurs hebben we veel interessante contacten gelegd. Daarnaast hebben we ook het MECC in Maastricht bezocht, waar de International Rental Exhibition plaatsvond. Deze beurs was met name gericht op verhuurbedrijven en leveranciers van machines. Hier hebben we veel interessante gesprekken gevoerd en zijn we momenteel bezig met het opvolgen van deze contacten.

Social media en video's

Naast het bezoeken van beurzen zijn we ook actief op Social Media. We plaatsen regelmatig berichten en video's om onze expertise en ervaring te delen. Elke woensdag publiceren we een nieuwe video, waarin we tips geven over het uitbesteden over de grens. Deze video's sturen we ook naar potentiële klanten die we hebben ontmoet op beurzen. Op deze manier proberen we meer mensen te bereiken en ze kennis te laten maken met onze diensten.

Eigen beursdeelname

Onlangs hebben we zelf ook deelgenomen aan een beurs, de Maakindustrie. We hebben gemerkt dat het bezoeken van beurzen effectiever is dan zelf deelnemen aan een beurs. Toch zijn we nog bezig met het opvolgen van de contacten die we hebben gelegd op de Maakindustrie en hopen we dat dit nog vruchten zal afwerpen.

Conclusie

Dit was een kijkje in onze visvijver en hoe we nieuwe klanten binnenhalen. Hoewel we geen reviews hebben op onze website en klanten zelden andere klanten naar ons verwijzen, zijn we actief bezig met acquisitie. Naast het bezoeken van beurzen maken we gebruik van Social Media en video's om potentiële klanten te informeren en te interesseren. We hopen dat deze blog je een duidelijk beeld heeft gegeven van onze acquisitiestrategie. Tot de volgende!